The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary

The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA ARTIUM - Issue no. 1 / 2010  
         
  Article:   BOOK REVIEWS - NICOLAE SABĂU, CORINA SIMON, VLAD ŢOCA, ISTORIA ARTEI LA UNIVERSITATEA DIN CLUJ, VOL. I, (1919-1987), COORDONATOR NICOLAE SABĂU, PRESA UNIVERSITARĂ CLUJEANĂ, CLUJ-NAPOCA 2010, 580 P. + 78 IL.

Authors:  VALENTIN TRIFESCU.
 
       
         
  Abstract:  La iniţiativa profesorului Nicolae Sabău, a apărut, într-un moment aniversar (90 de ani de istoria artei la Universitatea din Cluj), prima încercare închegată de a contura şi înţelege începuturile meseriei de istoric de artă la românii transilvăneni. Mai precis, au fost analizate contribuţiile ştiinţifice şi activitatea primilor doi profesori de la catedra clujeană de istoria artei: Coriolan Petranu (1893-1945) şi Virgil Vătăşianu (1902-1993). Acestui proiect istoriografic i s-au alăturat şi mai tinerii istorici de artă: Corina Simon şi Vlad Ţoca. Volumul are o structură tripartită, fiecărui autor revenindu-i câte un capitol separat. Nicolae Sabău s-a ocupat de Coriolan Petranu şi începuturile Istoriei artei la Universitatea din Cluj (1919-1945) (pp. 13-326), Vlad Ţoca a supus unei analize critice producţia istoriografică a lui Coriolan Petranu (pp. 327-416), iar Corina Simon a semnat capitolul intitulat Artă şi identitate naţională în opera lui Virgil Vătăşianu (pp. 417-563). Amplei sinteze i s-au adăugat 78 de ilustraţii în care au fost reproduse o serie de documente şi foto¬grafii inedite din arhivele Catedrei şi Semi¬na¬rului de Istoria Artei din Cluj, Muzeului de Arheologie şi Istorie din Arad şi din co¬lecţia doamnei Lucia Vătăşianu.  
         
     
         
         
      Back to previous page